דיני תאגידים וניירות ערך

אף ־ על ־ פי שהם אינם דומים, הם קרובים זה לזה. חוקי ניירות הערך מסדירים את המסחר בזמן שחוקי התאגידים מגינים על הבעלות. שניהם מונחים ומשרתים את אותה מטרה. לשני התחומים אינטרס משותף להבטיח שהמשקיעים יזכו ליחס הוגן בעת המסחר. הקונפליקט בין אינטרסים בבעלות של חברות ומשקיעים הוא אחד משותף ודורש גישה מקיפה. עם זאת, חוק התאגידים יכול להיות מסובך.

לחוק התאגידים וניירות הערך יש מגוון רחב של יישומים, שלרוב מסווגים על ידי סוג החברה. למרות שניירות ערך אינם נכסים מוחשיים, הם יכולים להיות תוספת בעלת ערך לפורטפוליו של משקיע. שני התחומים קשורים בעיקר כי הם נועדו להגן על משקיעים. ככזה, יש לפעול לפי שני החוקים כדי להבטיח שהמשקיעים יהיו מוגנים. בארה "ב, חברות ציבוריות חייבות לפעול לפי חוק ניירות הערך הפדרלי.

קשה להבחין בין שני השדות האלה. אזורים אלה נפרדים אך קשורים. שניהם חלים על חברות ובעלי המניות שלהם. הרגולציה הפדרלית של ניירות ערך אפשרה יצירת מחירים הוגנים לצרכנים. היוצר החשוב ביותר של דיני תאגידים היה דיני התאגידים במדינה. הדגש של המדינה בגיוון ובאיזון האינטרסים של בעלי המניות השונים הוביל לפיתוח תקנות מתוחכמות.

החוקים האלה מגנים על האינטרסים של המשקיעים ומבטיחים שבעלי המניות יהיו מוגנים. בארצות הברית, תאגיד תחת פרק 501 מנוהל על ידי מועצת מנהלים. בתפקיד זה, למנהלים יש חובה של רצון טוב, טיפול ומיומנות לבעלי המניות. הם הבעלים של החברה, והם מייצגים בעלי המניות שלה. בתאגיד, הדירקטורים ובעלי עניין אחרים ”שותפים לקביעת” האסטרטגיה של החברה.

כפי ששמות שני אזורים אלה שונים, יש כמה קווי דמיון. שני התחומים עוסקים בניירות ערך ועסקים. חברות ציבוריות חייבות גם לציית לשני תחומי החוק כדי להימנע מהונאה. חברות ציבוריות נדרשות לחשוף מידע למשקיעים לפי ניירות הערך של דלאוור וחוקי התאגידים. תקנה זו היא חלק חיוני מהחוק האמריקאי. יש צורך בעורך דין מנוסה כדי לנהל חברה כלשהי, ללא קשר אם היא פרטית או ציבורית.

למי שמעוניין בתחומים אלה, חיוני להכיר את החוקים השולטים בניירות ערך ובחוקי התאגידים. החוקים מווסתים את אופן השימוש בהון על ידי חברות. הם גם משליטים כיצד חברות משתמשות במשאבים שלהן. חוקים אלה מגנים על משקיעים וכן מגנים על חברות מפני הונאה וסילוף. יתרה מזו, הם גם עוזרים לעסקים לנצל את נכסיהם בצורה הטובה ביותר. בעל עסק יכול לשכור עורך דין שיעזור להם עם הצרכים המשפטיים שלהם.

אתה צפוי להתמודד עם סיכונים רבים כמקצוען השקעה. הראשונה היא שאתם צריכים להיות מודעים לסיכונים הקשורים להשקעה בשוק המניות. לפני קבלת החלטה, מומחה משפטי צריך להיות מסוגל לזהות סיכונים פוטנציאליים. בנוסף, על עורך דין מוסמך לספק עצות כיצד להימנע ממלכודות משפטיות. יש כמה דרכים לוודא שאתה מודע לאפשרויות שלך. חשוב להבין את התעשייה שלך ולהיות מעודכן.

החוק מגן על משקיעים. אתה צריך להכיר את החוקים, אם אתה קונה מניות בחברה ומוכר מניות. זה כולל את הכללים שמנהלים עסקאות ניירות ערך ואת החוקים שמנהלים בורסות הון. חוקים אלה נועדו להגן על משקיעים ולעדכן אותם. הם חשובים, אבל חשוב לזכור ששוק ניירות הערך הוא תחום מסובך בחוק. החוקים יכולים להיות מבלבלים ומורכבים.

פרטים נוספים באתר: https://ekw.co.il/