מהו המשפט פלילי?

משפטים פליליים הם הליכים משפטיים בהם שופט או חבר מושבעים מחליטים אם הנאשם ביצע את העבירה בה הוא מואשם.

במשפט, גם עורכי הדין של התביעה וגם עורכי הדין של ההגנה מציגים ראיות לשופט או למושבעים. בסופו של דבר, כל אחד מהצדדים חייב להגיע לפסק דין פה אחד.

כיצד התביעה מתנהלת בהליך פלילי?

במשפט פלילי, התובע מציג ראיות ועדים כדי לנסות להוכיח שהנאשם ביצע את הפשע. בחלק ממדינות, עם זאת, לנאשמים יש את הזכות לערער על הראיות האלה.

התובעים בבלגיה יכולים להיות קציני משפט (כמו בבלגיה) או חברי שירות התביעה שעובדים על בסיס מקרי. לא משנה מעמדם, התובעים זקוקים לארגון ומשאבים נאותים כדי לבצע את עבודתם ביעילות וביעילות.

עורך דין פלילי הנשכר ע"י הנאשם תפקידו להדוף את האשמות המופנות כליו מצד התביעה ולהביא לזיכוי מלא ככל האפשר מכל סעיפי האישום.

מהו תפקיד ההגנה במשפט הפלילי?

ההגנה היא מרכיב בלתי נפרד במשפטים פליליים. הסניגור מאתגר את הראיות של התביעה ועוזר לנאשם להבטיח פסק דין של שחרור או אי-הרשעה.

מרכיב מרכזי באסטרטגיה זו הוא נטל ההוכחה, המחייב את התובעים להוכיח כל אלמנט של העבירה המואשמת " מעבר לכל ספק סביר."תקן זה הוא גבוה מאוד.

ההגנה גם מנסה להכפיש את הראיות של התובע ואת העדים על ידי הצגת שלהם. זה נעשה באמצעות התנגדות לקבלת ראיות, חקירה נגדית, כמו גם הצגת עדותו של הנאשם עצמו.

עורך דין פלילי להגנה יכול גם לסדר עסקת טיעון טובה מול צוות התביעה ובכל לשמור על האינטרסים של הלקוח.

מהי עדות עדים?

עדות עדים היא מרכיב בלתי נפרד ממשפטים פליליים. המידע שהאנשים האלה מספקים על הפשע עוזר לזהות ולהעמיד לדין חשודים.

עדים עצמאיים שאינם קשורים לקורבן, לנאשם או לאירוע עצמו נוטים להיות העדים האמינים ביותר.

עדים חיוניים בכל חקירה פלילית, אך הם יכולים גם להוות איום פוטנציאלי. לפעמים, חוקרים נתקלים באנומליה שבה עד עצמאי אמין לכאורה מספר את גרסת האירועים שלהם אבל הוא לא נכון באופן משמעותי במה שהם טוענים שהם ראו.

מהן הצהרות פתיחה?

הצהרת פתיחה היא ההזדמנות הראשונה של עורך דין להודיע למושבעים על המקרה שלהם במשפט. זה בדרך כלל עוקב אחר מתווה קצר ואינו כולל עדים או ראיות.

הצהרת פתיחה יעילה מספקת סיכום תמציתי של העובדות והראיות שיוצגו במהלך התיק, ממסגרת אותה באופן התומך בתיאוריה של הלקוח, ומדגישה נקודות לטובת כל אחד מהצדדים.

הצהרות פתיחה משכנעות משתמשות בשפה שיוצרת את ההשפעה הפסיכולוגית הרצויה על המושבעים, כמו גם מילים וביטויים שמייצרים את אפקט העליונות-הבולטות, המסייע להגדיל את הזיכרון המוקדם של המידע.

משפטים הם אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר בתיק פלילי. הם כוללים לעיתים בחירת חבר מושבעים (ארה"ב), עדות עדים, והצגת ראיות לחבר המושבעים.

בסיום המשפט, חבר המושבעים קובע אם אתה אשם או לא. הם חייבים להיות חסרי פניות ויש להם מספיק מידע כדי להגיע לפסק הדין הזה.

מהו פסק דין?

פסק הדין הוא המסקנה של משפט פלילי. או שופט (אם זה משפט על ספסל) או חבר מושבעים מחליטים אם הנאשם אשם או חף מפשע מכל ההאשמות שהוגשו נגדם.

במשפט פלילי, לתביעה יש נטל הוכחה גדול עוד יותר מאשר בתיקים אזרחיים. הם חייבים להוכיח שהנאשם אשם מעבר לכל ספק סביר.

כדי להרשיע חבר מושבעים באחריות פלילית, על התביעה להציג ראיות כגון חשבונות עדים, מסמכים, תצלומים ותוצאות בדיקות מעבדה. לאחר מכן, ההגנה יכולה לחקור עדים כדי להחליש את התיק שלהם ולערער את הראיות שהוצגו על ידי התביעה.

חשוב מאוד להשתמש בשירותי ייעוץ וייצוג של עורך דין פלילי בעל ניסיון עשיר במערכת המשפט הישראלית בכדי להביא לזיכוי מוחלט או הפחתה בעונש הניתן בגזר הדין.

לקריאה נוספת לחצו http://www.kaganlaw.co.il/