מהו תהליך ההגירה לארה"ב?

הגירה לארצות הברית כרוכה בדרך כלל בקבלת גרין קארד. זה מאפשר לאנשים לעבוד ולהתגורר באמריקה לצמיתות.

ההגירה לארצות הברית יכולה להיות תהליך מורכב וגוזל זמן. בנוסף, זה לעתים קרובות יקר, ולכן חיוני לתכנן מראש את השלב הזה.

מה לגבי הגירה של קרובי משפחה?

קרובי משפחה של אזרחי ארה"ב נהנים מהטבות מיוחדות במהלך תהליך ההגירה. אלה כוללים לא תקופת המתנה עד שוויזה מהגר תהיה זמינה, מה שמבטיח שתמיד יהיה מספר ויזה זמין כאשר עתירת I-130 שלך תאושר.

יתרה מזאת, קרובי משפחה קרובים פטורים מסיבות אי קבילות מסוימות כגון קבלת עבודה ללא אישור והשהיית האשרה שלהם. יש להם גם יותר הזדמנויות להתאים את מעמדם בארצות הברית מאשר לסוגים אחרים של מהגרים.

קטגוריות גרין קארד המבוססות על משפחה מורכבות מקרובים מיידיים והעדפה משפחתית. קטגוריות אלו מגדירות את סוג הקשר של קרוב משפחה זר עם נותן החסות האמריקאי שלו, ובמידה רבה קובעות איזו רמת עדיפות מקבל הפונה בעת הגשת בקשה לקבלת גרין קארד.

מה לגבי עליית ילדים של תושבי קבע?

ילדים של מהגרים עוברים לעתים קרובות לארה"ב עם הוריהם ומבססים שורשים ובונים כאן חיים. הם לומדים בבית הספר, עושים ספורט, מתפללים ועוסקים בקהילות שלהם.

ילדים של מהגרים בארצות הברית זכאים לעתים קרובות למעמד של תושב קבע (גרין קארד), אם כי כמה מהר תהליך זה לוקח תלוי בסיווגם לפי חוק ההגירה.

התהליך מתחיל בהגשת בקשה לטופס I-130 עבור קרוב משפחתך המתאים. לאחר אישור USCIS, הם צריכים לשלוח לך את כל הטפסים והעמלות הדרושים למילוי והגשה בקונסוליה או בשגרירות של ארה"ב בחו"ל.

מה לגבי ההגירה של אחים ואחיות של אזרחי ארצות הברית?

אם אתה אזרח ארה"ב ויש לך בני משפחה שחיים מעבר לים, אתה יכול לעזור להם להגר לארה"ב. הם יקבלו גרין קארד, המכונה גם תושב קבע כדין.

ישנם כמה שלבים בתהליך האימוץ. ראשית, עליך ליצור מערכת יחסים מקובלת עם אחיך.

לאחר מכן, עליך להוכיח את יכולתך הכלכלית לתמוך כלכלית באחיך בארצות הברית על ידי מילוי טופס I-864, תצהיר תמיכה.

זמן ההמתנה לקבלת גרין קארד עבור אחיך או אחותך יכול להיות ארוך, שכן מספר הזכאים בקטגוריה זו מוגבל ל-65,000 בשנה. המשמעות עשויה להיות שלוקח יותר מעשר שנים כדי להבטיח את הוויזות הדרושות.

מבוטחים הם אנשים שקיבלו מקלט בארצות הברית ולאחר מכן מורשים לחיות כאן כחוק. יש להם זכויות רבות, כגון עבודה ונסיעות לחו"ל, בנוסף הם עשויים להגיש בקשה לבת זוגם או לילדים מתחת לגיל 21 להצטרף אליהם באמריקה.

למבקשים ממוצא זכאים בדרך כלל להישאר בארצות הברית עד שהתנאים בארצם ישתפרו או שהם לא חוששים יותר מרדיפות. יתר על כן, מבוטחים יכולים להגיש בקשה לקבלת תושב קבע חוקי (LPR) או אזרחות לאחר שנה לאחר קבלת המקלט.

משרד החוץ נותן עדיפות לתוכניות ליישוב מחדש של פליטים במדינות שסבלו ממלחמה, אסונות טבע, אלימות כנופיות ובעיות חמורות אחרות. לרוע המזל, רבים מהמבוטחים החיים בארצות הברית אינם עונים להגדרה זו.

לפרטים נוספים : https://usa-immigration.lawyer/