מה זה שמאות מקרקעין?

מהי שמאות מקרקעין? שווי נכס הוא התהליך בו משתמשים כדי לקבוע אם ערך הנכס גדול מערכו האמיתי. מניות הנדל”ן והתאגידים שונות כי הן ייחודיות ויש להן פחות עסקאות, בעוד שמניות החברה זהות ונסחרות כל יום. נדל”ן הוא מקרה ייחודי ודורש הערכה מסוג מיוחד. במאמר זה נראה כיצד הערכה של נכסי מקרקעין שונה מהערכת שווי מניות של החברה. ‏

הערכה מבוססת על שווי השוק של נכס. שווי הנכס ייקבע לפי שווי השיפורים והבנייה המוגמרת. חשוב לזכור שהערכה תקפה רק מיום השלמתה. זה לא יכול לשמש כדי לקבוע את המחיר בתום לב. שמאי מקרקעין יצטרך להעריך את הערך בהתבסס על גורמים אלה, והערך יהיה תקף רק לשישה חודשים.

שמאי מקרקעין יעריך את הייחודיות והביקוש בשוק לעומת המניות של הנכס. זה גם ישווה אותו למאפיינים דומים. תמצית מספר הרישומים של הארץ תידרש להערכה. זה ידרוש גם תיעוד טכני ומסמכי עיון. זה יהיה תלוי בסוג ובמורכבות של הנכס. הערכה יכולה להתבצע עבור בית חד-משפחתי, בית משותף, או בניין רב-משפחתי.

שמאי מקרקעין יכולים גם להשתמש בתוכנה שתוכננה במיוחד למטרה זו. יישומי ניתוח פיננסי כמו Palisade StatTools ו-Delphi Technology משמשים בדרך כלל בשמאות מקרקעין. כלים אלה מאפשרים לך לנתח נתונים מורכבים ולקבוע את שווי הנכס. הם מספקים מידע חשוב הן למלווה והן לקונה. אמנם זה אפשרי למכור את הבית שלך ללא הערכה רוב המלווים לא יאפשרו לך לעשות זאת.

שמאי מקרקעין הוא מומחה בתחום שלהם. שמאי מורשה במדינת קליפורניה יעריך נכס שיקבע את שווי השוק שלו. השמאי ישקול גורמים רבים בעת קביעת ערך הנכס. הוא גם ישקול מיקום, מצב, כמו גם נכסים אחרים באותה הסביבה. שמאי ישקול גם ערך השכרה. המטרה של כל הערכה היא לקבוע את הערך הגבוה ביותר עבור נכס.

ניתוח נכס עם תוכנה פיננסית ואנליטית היא הדרך הטובה ביותר לקבוע את ערכו. השמאי יקח בחשבון את האופי הייחודי של הנדל”ן, את הביקוש בשוק לנכס ואת מחיר השוק הממוצע לנכסים דומים. בהערכת מגורים, שמאי גם יקח בחשבון את עלויות הקרקע ואת דמי הבנייה מחדש. בעוד שמערכות נדל”ן אינן מחליפות משכנתאות, הן מועילות מאוד ברכישת בית.

מה עושה שמאי מקרקעין?

שמאי מקרקעין הוא איש מקצוע מוסמך הבוחן את השוק כדי לקבוע את ערכו ומצבו של בית. הם יבחנו את המבנה ויבחינו את מאפייני הנכס. השמאי ישקול את גודל הבית ואת סביבתו. אלה הם גורמים חשובים בשמאות מקרקעין. בית עם בריכה יהיה יותר מושך לקונים.

שמאות מקרקעין היא דרך להגן על זכויות המלווה במקרה של ברירת מחדל על המשכנתא של בעל הבית. תפקידו של השמאי הוא בעצם להעריך בית. הוא מעריך את מצבו של הבית ומעריך את עלות התיקון או החלפתו. הוא גם בוחן את ערך הנכס ביחס לשכניו. השמאי ישווה את שווי השוק של הבית שלך עם נכסים אחרים באותו אזור.

מומחה נדל”ן אחראי לשמאות מקרקעין. השמאי יקבע את ערכו של נכס המבוסס על מיקומו, מצבו ומאפיינים דומים בקרבת מקום. במקרים רבים, שמאי הנדל”ן ישתמש במחשבים כדי ליצור את הדו” ח. הם צריכים להיות מסוגלים להשתמש בתוכניות האלה כדי להעריך נדל”ן. הערכה לא אמורה להחליף משכנתא. עם זאת, היא חיונית לאינטרסים של המלווה.

לפרטים נוספים על שמאות מקרקעין, לחצו כאן: https://www.house-value.co.il/