קבלת אזרחות או מעמד בישראל

קבלת אזרחות או מעמד בישראל יכולה להיות תהליך קל מאוד, אם יודעים מה הצעדים הנכונים לנקוט. משרד הפנים (MI) אחראי על תהליך הגירה לישראל, והם יספקו מידע כיצד לקבל את הסטטוס החדש שלך במדינה. הם גם יציעו לך עזרה, אם יש לך שאלות כלשהן.

דיני הגירה לישראל – חוק השבות


למרות היותה מולדת המוצהרת של הפזורה היהודית, לישראל יש חוקי הגירה נוקשים. מדיניות זו הופכת את ישראל ליעד המעודד התיישבות קבע של מהגרים יהודים. עם זאת, הם מגבילים גם לא-יהודים. זה יוצר מוסר כפול בחברה הישראלית.

חוק השבות נחקק לראשונה בשנת 1950. חוק זה מקנה אזרחות ישראלית לבעלי המורשת היהודית. הוא גם נועד להציע לעם היהודי דרכון למדינה.

חוק השבות תוקן ב-1970 והוסיף את זכות השיבה לנכדים ובני זוג של יהודים. היא גם אפשרה דרך לאזרחות למי שהתגייר כחוק. ההגדרה של "יהודי" בחוק השבות עדיין נתונה לוויכוח.

אחד המקורות העיקריים של מהגרי חוק השבות הוא מצפון אמריקה. בשנת 2018, 23 אחוז מהאוכלוסייה היהודית בישראל היו ילידי חוץ. זה יצר הרבה מתח למדינה. בישראל יש אלפי עולים "יהודים" שאינם מוכרים על ידי רשויות המדינה.

המונח "יהודי" מוגדר במונחים הלכתיים כמי שיש לו לפחות הורה יהודי אחד. ישנם מספר זרמים ביהדות, ולכל אחד מהם יש דעה שונה לגבי מהו "יהודי".

אדם לא יהודי יכול להיות זכאי לעלייה, אך עליו לעמוד בקריטריונים המפורטים לעיל. זה דורש עשרות מסמכים. הוא או היא יצטרכו לספק רישומי צבא, תעודות נישואין של הורים מלפני מאה שנה ומסמכי עבודה.

משרד הפנים


קבלת אזרחות או מעמד בישראל היא פשוטה יחסית לרוב היהודים. חוק השבות מחייב את המועמדים להגיש תיעוד המעיד על מורשתם היהודית. כמו כן, על משרד הפנים הישראלי לוודא שהמבקש הוא באמת אזרח מדינת ישראל.

רשות האוכלוסין וההגירה היא רשות ממשלתית בעלת סמכות שיפוט בנושא הגירה, התאזרחות ואיחוד משפחות. היא חלק ממשרד הפנים ומונה למעלה מאלפיים עובדים. היא מנפיקה ויזות עבודה ודרכונים, וקובעת מגבלות כניסה ויציאה.

מרשם האוכלוסין הוא מאגר מידע של כל אזרחי המדינה. תחילתו של הקמת המדינה בשנת 1948. כדי לקבל אזרחות, על המבקש להיות תושב ישראל במשך חמש שנים לפני הגשת הבקשה. זה יכול להיות מגורים ארעי או קבוע, בהתאם לנסיבות. רשות האוכלוסין וההגירה מנפיקה גם אשרות סטודנטים.

כדי שהחוק ייכנס לתוקף, על שר הפנים להיות משוכנע שהמבקש או בן משפחתו ביצע מעשה משמעותי לקידום כלכלתה או ביטחונה של מדינת ישראל. כמו כן, על השר להיות מסוגל להוכיח כי הענקת אזרחות היא בעלת עניין מיוחד למדינה.

מי רשאי לקבל אזרחות או מעמד בישראל?


קבלת אזרחות בישראל יכולה להיות תהליך מייאש. התהליך גוזל זמן ויכול להיות כרוך בסיבוכים משפטיים וחברתיים. ישנם גם אנשים שרוצים להפוך לאזרחים של מדינות אחרות מסיבות כלכליות או תרבותיות.

הדרך ההגיונית ביותר לקבל אזרחות ישראלית היא באמצעות חוק השבות. מדובר בחוק שהתקבל בשנת 1950 המעניק זכות לעלות לישראל לכל מי שמתגייר.

כדי לקבל את ההטבות בחוק זה, עליך להוכיח כי יש לך ידע בשפה העברית. עליך לוותר על כל אזרחות קודמת שיש לך. לאחר מכן עליך להוכיח כי ביצעת מעשה משמעותי בקידום המשק. החלק הכי טוב הוא שאתה לא חייב לגור בישראל.

שר הפנים מקבל את ההחלטה אם להעניק לך אזרחות או לא. ניתן להגיש בקשה לאזרחות בקונסוליה הישראלית המקומית. עם זאת, עליך להמתין לפחות 90 יום לפני מתן האזרחות. אם אתה זר, עליך להיות בעל אישור יציאה בתוקף לפני שתוכל לצאת מישראל.

עבור יהודים רבים, קבלת אזרחות בישראל היא הגשמת חלום. קבלת דרכון ישראלי מייצגת את ההיסטוריה של העם היהודי.